Zomerkamp 2025 - Ardennen

Afgelopen zomer kreeg Stichting Divertimento heel veel vragen over waarom er komende zomer geen zomerkamp is. Normaal gesproken hebben we om het jaar een groot kamermuziekkamp in Frankrijk en een enkele keer in een tussengelegen jaar een kleiner orkestkamp in Nederland. Onder andere omdat een zomerkamp extra organisatiewerk geeft maar ook omdat het voor ouders weer een hap uit het vakantiegeld is. Omdat ik natuurlijk heel goed begrijp dat het heel veel plezier geeft en we ook veel leren van het samen kamermuziek maken ben ik op zoek gegaan naar een locatie iets dichterbij, maar wel buiten Nederland.

Het is gelukt!

Er is een kamermuziekkamp van de grond gekomen in de Ardennen (Baclain, 19 - 6674 Gouvy) van 11 t/m 18 juli 2025.

Er zijn momenteel nog 4 plaatsen zonder korting verkrijgbaar, alle strijkinstrumenten mogen hiervoor inschrijven!

De locatie is echt prachtig, een mooie grote tuin, kleine slaapkamers, een grote keuken, veel ruimtes om te studeren en/ of lessen te volgen, een fantastische tuin met speeltoestellen en een zwembad. De kosten houden we zo laag mogelijk door iedereen de reis op basis van eigen vervoer (carpoolen) aan te bieden, de deelnemers helpen allemaal één keer mee met koken en we hebben zo af en toe een corveetaak (net als bij de repetitieweekenden). Ook bij dit kamp zal er een afwisseling zijn van musiceren, buitenspellen, knutselen, gezelligheid en lekker eten! Grotere kamermuziekwerken samen met docenten maar natuurlijk ook kamermuziek in groepen die jullie zelf samenstellen.

Docenten zijn:

Ingrid van Dingstee - viool

Helena van Tongeren - altviool

Carin Nelson - cello

Naast de docenten gaan er ook ervaren kampouders mee, die helpen met alle activiteiten buiten het musiceren om.

Voor wie is dit kamp:

• Alle leden uit het Divertimento Jeugdstrijkorkest en/ of Divertimento Kamermuziek.

• Leden uit Divertimento Zuid-West die in september 2024 in groep 8 of op de middelbareschool zitten.

• Je gaat naar het kamp met goed ingestudeerde partijen.

• Je vindt het niet erg om een keertje te koken, af te wassen of de tafel te dekken.

• Je staat voor de aanbetaling officieel ingeschreven voor een heel jaar Divertimento seizoen 2024-2025.

• ​

Kosten: